Edhance




Obsah: Den, kdy se na jaře uzavřely školy pro koronavirovou pandemii, vnímá Edhance jako zásadní milník. Moment, který donutil mnohé učitele změnit své zažité postupy, využití technologií a pohled na svůj seberozvoj. Rodiče nahlédli pod pokličku toho, co a jak vlastně jejich děti ve škole dělají a žákům byla odhalena důležitost celoživotního poznání nového a vlastní odpovědnosti za to, co se vlastně do života naučí. Tento moment jsme i my pojali jako příležitost k trvalé změně, která přinese lepší a efektivnější vzdělávání. V rámci výzvy Re:forma, jsme zpřístupnili naše výukové materiály školám zdarma, realizovali jsme webináře a on-line výuku a zároveň jsme veřejně oslovili odborníky, kreativce i soukromý sektor ke spoluúčasti na tvobě digitálních výukových materiálů webové platformy Edhance. S pedagogy jsme si denně povídali a zjišťovali jejich konkrétní potřebu. Poptávka po kvalitních ucelených digitálních výukových materiálech, které ušetří učitelům čas, pak urychlila náš vývoj a dala impuls pro vznik platformy, která propojuje pedagogy a odborníky z různých oborů, kteří se poděli a stále podílejí na digitálních výukových materiálů balíčku předmětů STEM, které z našeho průzkumu vyšly jako nejpoptávanější předměty.

Dopad: Současná mladá generace vyrůstá prakticky v on-line světě a je zvyklá na atraktivní podněty z různých zábavných aplikací, her, nebo videí. Důsledkem je, že se z žáků stává velmi náročné publikum, které není jednoduché zaujmout a nejvíce to pociťují právě pedagogové, kteří se každodenně perou o jejich pozornost. Jejich protivníkem jsou právě chytré technologie a atraktivně zpracované podněty, které snadno odlákají pozoronost. Jak tuto generaci zaujmout, nadchnout pro téma? Odpověď je forma výuky. Ve chvíli, kdy zdánlivě nezáživné téma zpracujete do příběhu, propojíte z technologií a zvolíte blízkou tonalitu mladé generaci, máte vyhráno. Princip, který stovky let využívají jiná odvětví a spolehlivě funguje Edhance využívá ve všech materiálech, které vytváří. Chceme posílit roli učitele a nadchnout a motivovat žáky objevovat a chtít se celoživotně vzdělávat.

Proces a kvalita: Výukové materiály jsou určené žákům a pedagogům základních škol a jsou vhodné přo řešení distační formy výuky. Komplexní výukový program předmětů fyzika, chemie, matematika a informatika reaguje na potřeby škol a funguje jako základní stavební prvek znalostí, které budou stát na pevných základech s prostorem pro postupný rozvoj. Aktuální koronavirová krize s nuceným uzavřením škol ukázala, že pro tyto předměty nejsou dostupné téměř žádné kvalitní materiály a ve formě distanční výuky nebyli kantoři v mnoha případech schopni látku atraktivně dětem předat. I s touto variantou program již počítá, a proto obsahuje, kromě učebnic, i různá cvičení, pracovní listy a domácí úkoly nebo testy. Velkou výhodou materiálů i aplikace jsou připravené metodické postupy, multimediální obsah a automatické vyhodnocování zadaných úkolů. Samozřejmostí jsou pravidelné aktualizace, včetně reflektování revize RVP daných předmětů.

Reference: Dlouhodobě spolupracujeme s odborníky z Univerzity J.E. Purkyně, Inovačním centrem Ústeckého kraje, Severočeskou vědeckou knihovnou a máme i řadu partnerských škol. Zde je pár referencí škol, které pracují s platformou Edhance: Mgr. Bc. Iva Špičková - ZŠ Bratislavská, Varnsdorf Nové možnosti výuky na dálku s širokou možností zadávání testů, procvičování a domácích úkolů s automatickým vyhodnocením. Pěkné zpracování výukových lekcí a snadné ovládání, umožňuje učiteli efektivnější využití času při přípravě a vedení hodiny. Pro žáky a učitele velmi přínosné. Mgr. Jana Vlková, ZŠ Písnická, Praha Program Informatika I používáme ve výuce informatiky i nyní, v době uzavření škol, kdy mohu spravovat výuku on-line. Obzvlášť výklad tématu kódování byl zajímavý a dobře podaný. Bavilo to nejen žáky, ale i mě a to se IT věnuji profesně. Mgr. Krtičková Vendula, ZŠ Prokopa Holého, Louny Děkujeme za přístup IT podpory. Získali jsme veškeré informace jak založit třídy a exportovat do nich žáky. Paní specialistka nám byla k dispozici radou, ochotně vysvětlila, jak zadávat domácí úkoly žáků. Ing. Jánská Jitka, ZŠ Bílá cesta, Teplice Program STEM baví, díky jednoduchosti textu i grafice, která je zde použita. V době on-line výuky jsme již s kolegyní využili i připravené úkoly, které jsme postupně žákům zadávaly. Myslím, že takové úkoly děti motivovaly a také dost bavily. Mgr. Lukáš Kačer, 6.ZŠ Kolín Po obsahové stránce jsou témata nejen vyvážená, ale přináší velkou podporu pro učitele. Každý si může najít svou část, kterou využije a nemusí trávit hodiny a hodiny tvorbou vlastních elektronických učebnic.

Autor: Edhance s. r. o.

Jméno organizace, či jednotlivce: Edhance s. r. o.

Jméno kontaktní osoby: Pavlína Vilimovská

E-mail: pavlina.vilimovska@edhance.cz

Telefon: 774783944

Kategorie projektu: Digitální výukové materiály

Cílové skupiny: 1. stupeň ZŠ, 2. stupeň ZŠ

Jak jste se dozvěděli o možnosti přihlásit váš projekt do ceny EDUína? Z newsletteru